Om bidraget:
Kavli är ett av Nordens stora livsmedelsföretag. Välkända för mjukost på tub, majonnäs och hamburgerdressing. Men den höga kännedomen till trots är det få som vet att Kavli har skänkt hela, alltså 100%, av sitt årliga överskott till välgörande ändamål i över 60 år. Strax under 1,2 miljarder(!) kronor har delats ut till organisationer som BRIS, Mind, Städa Sverige och Sveriges Stadsmissioner för att
nämna några. Kavli har aldrig tidigare gjort en stor sak av sitt välgörenhets-
engagemang, så när ett nytt koncept skulle tas fram var uppdraget att centrera det runt Kavlis syfte. Resultatet blev “Gör världen mjukare” – en blinkning till Kavlis utbud av mjuka produkter, och till alla sätt som Kavli gör världen mjukare på med den årliga utdelningen.
”…en blinkning till Kavlis utbud av mjuka produkter, och till alla sätt
som Kavli gör världen mjukare på med den årliga utdelningen.”
som Kavli gör världen mjukare på med den årliga utdelningen.”